Stavanie je umenie - Európsky sen

Autor: Ján Raclavský | 16.6.2013 o 16:40 | (upravené 16.6.2013 o 17:08) Karma článku: 8,02 | Prečítané:  433x

Aj keď máme na Slovensku určite viacero tém, ktoré si zaslúžia viac pozornosti, dnes sa nechcem týmto témam venovať. Zaujali ma „výnimočné“ investičné projekty v krajinách EÚ. Žiaľ sú to stavby, ktoré neplnia svoj účel aj keď boli preinvestované milióny eur. Možno aj tu treba hľadať zárodky krízy, ktorá trvá v Európe 5 rokov.

Uvediem pár príkladov, ak viete aj o iných ocením keď mi ich v správe pošlete.:

1. príklad

Čas stavebného boomu a relatívnej istoty prísunu peňazí v Španielsku znamenal raj pre staviteľov. Stavalo sa všetko a všade. Prvou stavbou je diaľnica MP-203. Tá síce stojí, ale nemá žiadne napojenie na existujúce cesty. Darmo by ste tam hľadali autá, zato túlavých zvierat je tam ako maku. Španielsko sa pýši najväčšou sieťou diaľničných ciest v Európe - 15 621 km. No ak ich budú stavať naďalej tak, ako povestnú diaľnicu MP-203, nikam sa po nich nedostanete.

Link TU

2. príklad

Ďalším príkladom je opäť Španielsko. Táto krajina to jednoducho vie. Asi vďaka takýmto investíciám je krajina po uši zadĺžená, čo ma vplyv aj na zamestnanosť a kúpu bytov. A je ďalším adeptom nasledovať Grécko na jeho ceste do bankrotu. Mestečko Sesena bolo vybudované pre 30 000 ľudí, teraz však zíva prázdnotou. Viac asi k tomu nie je čo dodať.

Link TU

3. príklad

Aby som nebol len na juhu Európy, zavítame aj do krajiny, ktorá je považovaná za motor Európy, a jednu z najsilnejších ekonomík na svete. Ani jej sa nevyhli zaujímavé investície. Ak považujeme Nemcov za precíznych, tak pri stavbe terminálu na letisku Willyho Brandta v Berlíne sa kopli a to poriadne. V 6 rokov trvajúcej stavbe, ktorá stála cez 4 mld. eur, sa nedá vypnúť osvetlenie. Hlavný vedúci technologickej časti tvrdí: „Ešte nie sme takí pokročilí, aby sme vedeli ovládať osvetlenie.“  Na preinvestované 4 mld. eur celkom zaujímavé vysvetlenie.

Link TU


4. príklad

Tú síce nejde o nepodarenú stavbu, ale keď je cena najdôležitejším kritériom, môže to znamenať, že ju nebude mať kto postaviť. Čínska spoločnosť  sa zaviazala postaviť diaľnicu 2-krát lacnejšie ako konkurenti. No poľskí robotníci sa im nehrnuli do práce, tak si robotníkov doviezla spoločnosť až z Číny. Poliaci môžu dúfať, že nešetrili aj na materiály.

Link TU


Ak článok stojí za šírenie, dajte mu hlas aj VYBRALI.SME.SK

Ďakujem

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

DOMOV

Bývalý minister práce Mihál odchádza z SaS, pre postoje Sulíka

Mihál nesúhlasí s postojmi Sulíka.


Už ste čítali?