reklama

Platené parkovisko a oživenie centra mesta

Všetky väčšie mestá, nielen na Slovensku, ale v celom svete, trpia pod náporom automobilovej dopravy. Tá je na jednej strane životodárnou žilou pulzujúcich miest prinášajúcou hospodársky rast.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

No na druhej strane vytvára mnohé nároky na kvalitnú verejnú infraštruktúru.

Vyspelé mestá na svojom území uplatňujú viaceré dopravné riešenia. Súčasťou, ktorých je dostatočná a kvalitná cestná infraštruktúra, dostupná a lacná verejná mestská doprava, a v neposlednom rade regulácia statickej dopravy. V niektorých mestách sa ustálili koncept tzv. „zelených zón“ so zákazom vstupu automobilovej dopravy vo vyhradených častiach. (napr. Hamburg, Helsinki)

Nás naproti tomu čakajú viaceré opravy ciest a investície do zlepšenia technického stavu infraštruktúry. V oblasti cyklociest vedenie mesta absolútne zlyhalo, v meste neexistuje žiadna bezpečná cyklodoprava. Dlhodobým problémom v centre mesta bolo parkovanie. Hlavne v poobedných hodinách bol zázrak zaparkovať (stačí si spomenúť, ako sme krúžili, kým sme našli voľné miesto) a tak pohodlne čokoľvek vybaviť. Od 1. júna sme preto pristúpili k riešeniu statickej dopravy – vytvorením systému regulovaného parkovania, na ktorom vedenie mesta pracovalo od 2008.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Koncepcia regulácie a rozvoja statickej dopravy

S cieľom vytvoriť bezpečnú a ekologickú zónu pre ľudí na trávenie voľného času s rodinou a priateľmi sa v historických centrách miest zavádza regulované parkovanie ako prvé. Primárnou úlohou regulácie nie vybrať financie, ale znížiť počet parkujúcich áut a vytvoriť priestor pre kultúrne a spoločenské vyžitie.

Preto sa prvá fáza riešenia statickej dopravy vypracovaná vedením mesta a schválená zastupiteľstvom 25. 06. 2015 zameriava na Staré mesto a priľahlé ulice, ktoré tvoria (by mali tvoriť) kultúrne a spoločenské centrum v našom meste.

Na zníženie negatívnych dopadov regulovaného parkovania na prevádzky so sídlom na Nám. P. O. Hviezdoslava je nutné podporiť život v centre. A to naštartovaním kultúrnych a spoločenských aktivít, v spolupráci s Mestským kultúrnym strediskom, obnovou činnosti v priestoroch Kina Choč a cielenou finančnou podporou aktivít zameraných na historické centrum pre občianske združenia, rôzne iniciatívy a jednotlivcov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Máme čo robiť, POĎME do TOHO!

Podnety, ktoré som riešil v rámci plateného parkovania

PLATENÉ PARKOVANIE V MESTE http://bit.ly/1Oa4qkf

VYBAVTE SI PARKOVACIU KARTU http://bit.ly/1YaIUOz

STATICKÁ DOPRAVA - OTÁZKY, ODPOVEDE – zásobovanie http://bit.ly/1Y2OvpT

STATICKÁ DOPRAVA - OTÁZKY, ODPOVEDE – služobné autá http://bit.ly/212DKTR

STATICKÁ DOPRAVA - OTÁZKY, ODPOVEDE - vodorovné značenie http://bit.ly/1YjR1IP

STATICKÁ DOPRAVA - OTÁZKY, ODPOVEDE - platnosť lístka v zónach http://bit.ly/1WJCh6w

Dokumenty:

1) Koncepcia regulácie a rozvoja statickej dopravy v meste Dolný Kubín

2) I. etapa rozvoja a regulácie statickej dopravy v centre mesta Dolný Kubín

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Článok môžete podporiť aj na VYBRALI.SME.SK

Ján Raclavský

Ján Raclavský

Bloger 
Politik
  • Počet článkov:  118
  •  | 
  • Páči sa:  56x

Odborník na verejnú správu, štátnu správu a samosprávu. Zaujímajúci sa o dianie, problémoch a procesoch na ministerstve vnútra. Nezávislý poslanec mestského zastupiteľstva v rokoch 2010-2018.Raclavský JánPropagujt Zoznam autorových rubrík:  Verejná správaDolný KubínPolitikaSpoločnosťNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu