Platené parkovisko a oživenie centra mesta

Autor: Ján Raclavský | 16.6.2016 o 18:28 | (upravené 16.6.2016 o 18:34) Karma článku: 3,01 | Prečítané:  218x

Všetky väčšie mestá, nielen na Slovensku, ale v celom svete, trpia pod náporom automobilovej dopravy. Tá je na jednej strane životodárnou žilou pulzujúcich miest prinášajúcou hospodársky rast.

No na druhej strane vytvára mnohé nároky na kvalitnú verejnú infraštruktúru.

Vyspelé mestá na svojom území uplatňujú viaceré dopravné riešenia. Súčasťou, ktorých je dostatočná a kvalitná cestná infraštruktúra, dostupná a lacná verejná mestská doprava, a v neposlednom rade regulácia statickej dopravy. V niektorých mestách sa ustálili koncept tzv. „zelených zón“ so zákazom vstupu automobilovej dopravy vo vyhradených častiach. (napr. Hamburg, Helsinki)

Nás naproti tomu čakajú viaceré opravy ciest a investície do zlepšenia technického stavu infraštruktúry. V oblasti cyklociest vedenie mesta absolútne zlyhalo, v meste neexistuje žiadna bezpečná cyklodoprava. Dlhodobým problémom v centre mesta bolo parkovanie. Hlavne v poobedných hodinách bol zázrak zaparkovať (stačí si spomenúť, ako sme krúžili, kým sme našli voľné miesto) a tak pohodlne čokoľvek vybaviť. Od 1. júna sme preto pristúpili k riešeniu statickej dopravy – vytvorením systému regulovaného parkovania, na ktorom vedenie mesta pracovalo od 2008.

Koncepcia regulácie a rozvoja statickej dopravy

S cieľom vytvoriť bezpečnú a ekologickú zónu pre ľudí na trávenie voľného času s rodinou a priateľmi sa v historických centrách miest zavádza regulované parkovanie ako prvé. Primárnou úlohou regulácie nie vybrať financie, ale znížiť počet parkujúcich áut a vytvoriť priestor pre kultúrne a spoločenské vyžitie.

Preto sa prvá fáza riešenia statickej dopravy vypracovaná vedením mesta a schválená zastupiteľstvom 25. 06. 2015 zameriava na Staré mesto a priľahlé ulice, ktoré tvoria (by mali tvoriť) kultúrne a spoločenské centrum v našom meste.

Na zníženie negatívnych dopadov regulovaného parkovania na prevádzky so sídlom na Nám. P. O. Hviezdoslava je nutné podporiť život v centre. A to naštartovaním kultúrnych a spoločenských aktivít, v spolupráci s Mestským kultúrnym strediskom, obnovou činnosti v priestoroch Kina Choč a cielenou finančnou podporou aktivít zameraných na historické centrum pre občianske združenia, rôzne iniciatívy a jednotlivcov.

Máme čo robiť, POĎME do TOHO!

Podnety, ktoré som riešil v rámci plateného parkovania

PLATENÉ PARKOVANIE V MESTE http://bit.ly/1Oa4qkf

VYBAVTE SI PARKOVACIU KARTU http://bit.ly/1YaIUOz

STATICKÁ DOPRAVA - OTÁZKY, ODPOVEDE – zásobovanie http://bit.ly/1Y2OvpT

STATICKÁ DOPRAVA - OTÁZKY, ODPOVEDE – služobné autá http://bit.ly/212DKTR

STATICKÁ DOPRAVA - OTÁZKY, ODPOVEDE  - vodorovné značenie http://bit.ly/1YjR1IP

STATICKÁ DOPRAVA - OTÁZKY, ODPOVEDE  - platnosť lístka v zónach http://bit.ly/1WJCh6w

 

Dokumenty:

1) Koncepcia regulácie a rozvoja statickej dopravy v meste Dolný Kubín

2) I. etapa rozvoja a regulácie statickej dopravy v centre mesta Dolný Kubín

Článok môžete podporiť aj na VYBRALI.SME.SK

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Harabin uniká disciplinárnym trestom

Sudcovi hrozí pokuta, preradenie na súd nižšieho stupňa, ale aj strata talára. Kolegovia ho zatiaľ ani raz neuznali za vinného.

KOMENTÁRE

Ako Danko začal mať problém s kebabom

Keď to hovoril Breivik, vraveli sme, že mu straší vo veži.


Už ste čítali?