Kali vodu nám kalí!

Autor: Ján Raclavský | 3.10.2014 o 10:40 | (upravené 4.10.2014 o 20:37) Karma článku: 9,96 | Prečítané:  2435x

Ešte pred voľbami prezidenta sa ostro diskutovalo o tom, kto bude Ficovým nástupcom na post premiéra SR. Nik si nepripúšťal, že by štátostrana neobsadila aj tento post. No skutočnosť je našťastie iná a post prezidenta obsadil prvý nezávislý a nekomunistický prezident v dejinách samostatnej SR. Personálna rošáda s ministrom vnútra sa nekonala!

Reforma na papieri

Tento vývoj mal predsa len vplyv na Ministerstvo vnútra SR, nepriamy. Pamätáme si, ako v roku 2012 ohlásil minister vnútra najkomplexnejšiu reformu: Efektívna, Spoľahlivá, Otvorená verejná správa.

Píše sa rok 2014 a okrem návratu úradov pod jednu strechu a de facto návrat štátnej správy do 90. rokov minulého storočia sa nič prevratné neudialo.

Na Ministerstve vnútra SR tak ostalo všetko pri starom a za realizáciu projektu nesie plnú zodpovednosť súčasný minister vnútra Kaliňák. Viackrát som poukazoval na nekomplexnosť zlučovania všetkých orgánov miestnej štátnej správy. Reforma sa nebude dotýkať úradov práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Úradu verejného zdravotníctva SR a regionálnych úradov verejného zdravotníctva SR.

Rozdvojená osoba

Nekomplexnosťou sa to nekončí. Jedným z cieľov je aj efektívnejšie hospodárenie s majetkom štátu. Predajom prebytočného majetku chcel v roku 2013 minister získať 54 mil. €, v dnešných dňoch priklepol kamarátovi svojho spoluministra kšeft. Prenájom budovy pre svojich úradníkov. To proti čomu bol od samého začatia projektu ESO aj samotný minister. Vyzerá to na dvojitý meter alebo na rozdvojenie osobnosti?! Alebo niečo iné, hlbšie zakorenené v našej spoločnosti.

Proklientský prístup

Aby som nebol len kritický, poukážem na jedno pozitívum, ktoré reforma priniesla. Ide o proklientsky orientovanú štátnu správu, resp. snahu ju takú mať. K tomu má vo výraznej miere napomôcť vytvorenie klientskych centier. Treba však upozorniť, že potrebné bude okrem priestoru vyškoliť aj štátnych zamestnancov tak, aby sa proklienstky aj správali a vnímali občana ako klienta. Druhou nemenej dôležitou záležitosťou je stav vytvorenia týchto centier, ktoré sa ešte nenachádzajú vo všetkých úradoch. Vznikajú tak dve kategórie a tento proces je preto potrebné urýchliť.

Ďakujem za podporu aj na VYBRALI.SME.SK

Zdroje:

http://www.spisskabela.sk/mesto/aktuality/otvorili-nove-klientske-centrum

http://www.24hod.sk/ministerstvo-vnutra-si-prenajalo-na-9-rokov-budovu-v-centre-bratislavy-cl310750.html

http://www.primarnykontakt.sk/spravy/regionalne-urady-verejneho-zdravotnictva-pod-eso-nepojdu/

http://www.eso-portal.sk/

Autor je odborník na verejnú správu v inštitúte IPAM.
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Harabin uniká disciplinárnym trestom

Sudcovi hrozí pokuta, preradenie na súd nižšieho stupňa, ale aj strata talára. Kolegovia ho zatiaľ ani raz neuznali za vinného.

KOMENTÁRE

Ako Danko začal mať problém s kebabom

Keď to hovoril Breivik, vraveli sme, že mu straší vo veži.


Už ste čítali?