Keď sa oplatí kúpiť lístok u tetušky za okienkom

Autor: Ján Raclavský | 8.2.2013 o 11:00 | (upravené 8.2.2013 o 11:05) Karma článku: 8,13 | Prečítané:  1422x

O kvalite osobnej železničnej prepravy sa vedú nielen krčmové, ale aj vysoko politické diskusie. Ja by som chcel prispieť vlastnou skúsenosťou. Neviem, či to bude negatívna alebo pozitívna reklama. Taký je však život sám, nie je len čierny alebo biely.

Po dlhej dobe som zo svojho rodného mesta odchádzal ako inak vlakom. Zakúpil som si on-line lístok cez web stránku železníc. Tí, ktorí ste už využili túto službu, určite viete, aká je nezmyselne komplikovaná a vyžaduje od vás pomaly rodné mená vašich starých rodičov.

Lístok som mal kúpený a s kľudným svedomím som sa dostavil na stanicu. A tak som vynechal klasickú tortúru pri okienku na stanici. Vravím si, že všetko klapne, počasie nebolo extrémne, vlak ani výhybky nezamrznú tak, ako v Bratislave. Čo čert nechcel tá naša „Oravka“ (pre tých, čo nevedia domácke označenie regionálneho spoja) sa niekde na lazoch pokazila.

5 minút pred príchodom vlaku som započul milú tetušku za okienkom ako sa rozpráva so svojou kamarátkou o varení, pečení a medzi rečou aj o tom, ako sa pokazil vlak. Našťastie som to započul aj ja. Podišiel som ku okienku a spýtal sa tetušky za okienkom, či som počul správne. Teta s úsmevom a kľudom Angličana mi potvrdila informáciu. Potešil som sa, žiaden iný vlak už dnes nepôjde a autobus vám odišiel pred 5 minútami. Pomyslel som si, vybraným slovníkom, ešteže tetuška informovala všetkých cestujúcich – čakajúcich!

Našťastie človek má dobrých známych a do Kraľovian, odkiaľ mi ide rýchlik do Bratislavy, ma zaviezol kamarát.

Ďakujem Smolo!

Po príchode do Bratislavy som sa rozhodol celú situáciu riešiť. Na ŽSSK som odoslal e-mail s reklamáciou služby, pri okienku nepochodíte, tetušky to nevybavujú (ale nezabudnite si pýtať potvrdenie o meškaní vlaku na stanici). Reklamoval som meškanie „Oravky“ a žiadal navrátenie cestovného za neposkytnutú službu – preprava Dolný Kubín – Kraľovany. Po 2 týždňoch, celkom promptne, mi prišla odpoveď. Pre mňa prekvapujúca. Vrátili mi cenu plného cestovného lístka Dolný Kubín – Bratislava. Samozrejme, potešilo ma to, koho nie.

Myslím si, že takéto neuvážené konanie môže stáť túto spoločnosť zbytočne veľa. Nebolo to tak dávno (2010), čo sa napumpovali do tejto spoločnosti 205 mil. eur. Stačí pristupovať k spravovaniu financií zodpovedne a uvážlivo. Toto ich síce nezachráni, ale vypovedá o prístupe k práci niektorých ľudí v spoločnosti ŽSSK.

Ďakujem ŽSSK za 11 eur, len už nepýtajte milióny zo štátneho rozpočtu.

P.S. : V článku používam skratku ŽSSK, oficiálna je ZSSK. Kto pozná dôvody oficiálnej skratky budem rád, ak mi ich napíšte.

Ak vás môj blog zaujal podporte ho aj na vybrali.sme.sk

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Harabin uniká disciplinárnym trestom

Sudcovi hrozí pokuta, preradenie na súd nižšieho stupňa, ale aj strata talára. Kolegovia ho zatiaľ ani raz neuznali za vinného.

KOMENTÁRE

Ako Danko začal mať problém s kebabom

Keď to hovoril Breivik, vraveli sme, že mu straší vo veži.


Už ste čítali?